Connect with us

Hi, what are you looking for?

Eten & Drinken

Augurkenkoning Kesbeke lanceert zure bom-shotje

zure bom shotje
Beeld: screenshot YouTube 24 ICE

Of het nu gaat om augurkensap in cola, augurkenijs of zelfs augurkenchocolade — de augurk is hotter dan ooit. En nu is er een nieuwe publieksfavoriet in opkomst: het zure bom shotje. Familiebedrijf Kesbeke, bekend van hun iconische Amsterdamse tafelzuren, lanceert samen met 24 ICE een unieke drank voor de echte zuurfanaten.

Het zure bom shotje verovert de borrelplank

Het zure bom shotje is een gewaagde combinatie van de klassieke Kesbeke-zurebom met een verrassende pittige afdronk. Het resultaat? Een fris, zoetzuur shotje dat niet alleen verrast, maar ook blijft hangen. Met 14,9% alcohol is dit drankje krachtig genoeg voor op een feestje, maar ook perfect bij een borrelplank vol kaas, worst en… natuurlijk augurk. Dit zure bom shotje is niet te missen.

Volgens Kesbeke is dit geen gimmick of 1 aprilgrap, maar een blijvertje. En dat geloven we graag, gezien de huidige augurken hype die ook internationale aandacht krijgt. Zelfs Forbes noemde augurken onlangs nog “the flavor of the moment”. Dit maakt zure bom shotje des te aantrekkelijker.

Niet voor watjes: het zure bom shotje heeft pit

Wat dit zure bom shotje extra bijzonder maakt, is dat het niet voor iedereen is weggelegd. Heb je een zwakke maag of ben je geen fan van uitgesproken smaken? Dan kun je deze beter overslaan. Maar voor de échte liefhebber van zuur, is dit zure bom shotje echt een waar feestje in een flesje.

Voor ongeveer een tientje haal je een 500 ml fles in huis, onder andere bij Albert Heijn. Een perfecte toevoeging aan je drankenkast of als origineel cadeau voor die ene vriend(in) die álles durft te proberen.

Het shotje is ontwikkeld in samenwerking met 24 ICE, bekend van hun alcoholische ijsjes, en sluit perfect aan bij de huidige generatie partygangers die houden van opvallende, uitgesproken smaken. Of zoals Camiel Kesbeke zelf zegt: “Als wij in de kroeg staan, worden er regelmatig shotjes besteld. Hoe mooi is het dat ik nu zonder ruzie even zuur kan kijken naar mijn vriendin terwijl we van een zure bom shotje genieten?”

Kesbeke: traditie met een knipoog

Achter deze creatieve lancering staat een bedrijf met een rijke geschiedenis. Kesbeke Fijne Tafelzuren bestaat al sinds 1948 en is inmiddels in handen van de derde generatie. Broers Camiel en Silvian Kesbeke staan klaar om het familiebedrijf over te nemen en richten zich op vernieuwing, zonder de klassieke recepten uit het oog te verliezen.

Watch on TikTok

Met hun vernieuwende producten weten ze jongere doelgroepen te bereiken, terwijl ze tegelijk hun ambachtelijke imago behouden. Of het nu gaat om de beruchte AAAHH-GURK vibrator of dit nieuwste zure bom shotje, Kesbeke weet als geen ander hoe je traditie en marketing op een humoristische manier samenbrengt.

Check ook:

You May Also Like