Connect with us

Hi, what are you looking for?

Eten & Drinken

Jandino slaat terug naar FC Kip-klant die ‘laffe reactie’ op Google achterlaat

Jandino slaat terug naar FC Kip-klant die 'laffe reactie' op Google achterlaat
Beeld: De Dino Show

In Nederland kennen we het gezegde: ‘hoge bomen vangen veel wind’. Jandino Asporaat kan hierover meepraten. De comedian van Antilliaanse afkomst opende vorig jaar met veel bombarie het restaurant FC Kip in Rotterdam en veel bezoekers zijn er als de kippen bij om negatieve reviews achter te laten online, zo ook in het geval van deze anonieme klaagklant. Deze keer slaat Jandino echter terug.

Kritiek op FC Kip

De klant beklaagde zich onder andere over de hot wings die volgens hen “alles behalve pittig” waren en een “nasmaak van gember” hadden. Daarnaast werd ook de hygiëne van de toiletten bekritiseerd: “Bij de toiletten werd je heel lief gegroet door een mevrouw, maar ze kan liever de toiletten schoonmaken, want het stonk naar plas en overal op de grond lag water, of plas, eww.” Dit soort kritiek kan de reputatie van een restaurant ernstig schaden, zeker wanneer het via een openbaar platform als Google Reviews wordt gedeeld.

Jandino’s reactie

Jandino liet het er echter niet bij zitten en reageerde scherp op de review. Hij benadrukte dat hij altijd openstaat voor feedback, maar vond dat de klant direct had moeten klagen in plaats van online: “Graag hadden we gezien dat jij dezelfde bravoure die je toont in je review, ook had getoond in de zaak zelf, door simpel naar de balie te lopen of nog beter, Jandino te hebben aangesproken.” Daarnaast nam hij de klacht over de smaak van de hot wings op de hak door te zeggen: “Wij zijn onder de indruk van je culinaire verfijnde smaakpapillen. Het klopt dat je gember proeft, dit is ook de bedoeling. Want je mag drie keer raden welk ingrediënt er in dit gerecht zit?! Precies, gember.”

Jandino slaat terug naar FC Kip-klant die 'laffe reactie' op Google achterlaat
Beeld: Google
Jandino slaat terug naar FC Kip-klant die 'laffe reactie' op Google achterlaat
Beeld: Google

De bredere context

Dit incident plaatst Jandino in een lastig parket, gezien de eerdere problemen met de Voedselinspectie en de kritiek op de prijzen en kwaliteit van het eten. Toch lijkt hij vastberaden om zijn restaurant te verbeteren en staat hij open voor eerlijke feedback. “Hij zou er superblij mee zijn geweest. Zo kan hij persoonlijk met je in gesprek gaan en kan hij FC Kip laten groeien,” aldus Jandino. Hiermee laat hij zien dat hij niet bang is voor kritiek, zolang deze op een constructieve manier wordt geuit.

Check ook:

You May Also Like