Een dashcamvideo gaat viraal waarop een bestuurder van een zwart bedrijfsbusje een levensgevaarlijke inhaalactie uitvoert alsof hij auditie deed voor Fast & Furious: Werkverkeer Edition. De bus, compleet met bedrijfslogo en het bordje “WERKVERKEER”, sneed met millimeters marge langs andere auto’s — vermoedelijk onderweg naar een “spoedklus” of gewoon naar het weekend.

Levensgevaarlijke inhaalactie verdeelt internet
Onder de video stromen de reacties binnen. Sommigen konden er wel om lachen: “Niks zo snel als een werkbus op vrijdagmiddag 💪🍻” en “Gewoon een topactie, linksrijder rijbewijs invorderen!” Anderen waren iets minder enthousiast: “Je zal maar met pech op de vluchtstrook staan…” en “Als hij in een bus van mij reed, was hij gelijk ontslagen.” Eén iemand grapte zelfs dat de bestuurder waarschijnlijk hoorde dat zijn vrouw met een ander in bed lag — en direct besloot om gas te geven.
Slechte reclame, maar wél viral
Hoewel sommigen de manoeuvre “perfect” noemden, lijkt de werkgever er minder blij mee te zijn. De video, met het bedrijfslogo groot in beeld, is inmiddels duizenden keren gedeeld. Eén ding is zeker: deze levensgevaarlijke inhaalactie heeft gezorgd voor meer bekendheid dan elk marketingbudget ooit had kunnen kopen — alleen niet helemaal de gewenste soort.
Check ook: