Soms wil je als gast in een B&B gewoon lekker genieten van je rust, maar dat ging niet helemaal op voor een bezoeker van een Groningse B&B. Deze B&B-eigenaar in Groningen bedoelde het vast goed, maar stuurde misschien een paar berichtjes te veel. De opdringerige (maar goedbedoelde!) berichten met enthousiaste emoji’s en overdreven gastvrijheid gingen viraal, en de reacties op social media zijn zowel hilarisch als herkenbaar.
Het begint met een goedemorgen… en gaat door
De B&B-eigenaar begint de dag vroeg met een enthousiast “goedemorgen” vol zon- en slaapemoji’s, en kondigt aan dat er een heerlijk ontbijtje klaarstaat. Met woorden als “zalig geslapen?” en “heerlijk smullen” probeert hij de gast alvast in de stemming te brengen voor de dag. Maar het blijft niet bij dat ene berichtje; er volgt een hele reeks suggesties, inclusief het vriendelijke advies om lekker warm te douchen en de geurige handdoeken te gebruiken. Het lijkt wel alsof de eigenaar elk detail van de dag alvast heeft uitgestippeld, van ontbijt tot aan een stadswandeling door Groningen.
“Koffie hier, stad daar, en oh… zijn de instructies duidelijk?”
De berichten blijven binnenstromen. Na het ontbijt stelt de eigenaar voor om de omgeving te verkennen en ergens neer te strijken voor een kopje koffie. Het enthousiasme is aanstekelijk, maar voor sommige gasten misschien iets te veel van het goede. Tegen het einde van de reeks vraagt de eigenaar ook nog even of de uitcheckinstructies helemaal duidelijk zijn, compleet met sleutels en hulpvaardige emoji’s, om het helemaal af te maken.
B&B-eigenaar in Groningen gaan viral
De gast deelde de berichten online, en het internet kon er niet genoeg van krijgen. Veel mensen herkenden de overdreven gastvrijheid van sommige hosts, die nét iets te betrokken zijn. Ondanks dat de eigenaar ongetwijfeld de beste bedoelingen had, bewijst deze situatie maar weer: soms is een beetje afstand precies wat een gast nodig heeft.
Check ook: