Stel je eens voor: je hebt je net aangemeld bij een Facebookgroep voor vrouwen die vriendinnen zoeken. Het idee is geweldig, toch? Gezellige uitjes, kletsen, koffie drinken, misschien een keertje uit eten. Wie weet ontmoet je je nieuwe beste vriendin! Maar… soms gaan de dingen niet zoals je verwacht. Want dan ontmoet je de dame die vooral geïnteresseerd is in één ding: het verkopen van extreem veel kleding. Welkom in het leven van een Facebookgroep voor vrouwen!
Een onschuldige start
Laten we eerlijk zijn, bijna niemand zit tegenwoordig écht nog op Facebook. Misschien kom je zo nu en dan voorbij om te zien of je oude basisschool vriend nog leeft of om een verjaardagsnotificatie te checken, maar verder? Nee. Maar daar was ze dan, die aardige meid uit de Facebookgroep voor vrouwen. Vol enthousiasme en vriendelijkheid. Ze klonk als iemand die misschien best wel een leuke vriendin zou kunnen zijn. Klein detail: ze had óók een hele voorraad kleding in haar bezit. En blijkbaar had ze besloten dat jíj haar volgende klant moest worden.
Het subtiele aanbod
De eerste keer dat ze kleding aanbood, was het bijna schattig. Een berichtje met de vraag of je toevallig nieuwe kleding zocht, want “ze had nét nieuwe foto’s gemaakt om op Vinted te zetten, maar jij mocht ze wel alvast zien.” Dit lijkt vriendelijk en attent. Maar zoals elke horrorfilm ons leert, is de eerste ontmoeting vaak maar het begin van een eindeloze reeks onheil.
De boodschap blijft (niet) hangen
Je denkt misschien: een keer vriendelijk afwijzen en dan is de boodschap wel duidelijk. Toch? Nee hoor, niet bij deze dame! Je nee werd ontvangen met een “Helemaal goed hoor,” gevolgd door een nieuw bericht een paar dagen later. Of je toch misschien… En zo ging het door. Keer op keer. Ze had verschillende maten in de aanbieding, voor ieder wat wils. Had je vandaag nog niets leuks om aan te trekken? Geen zorgen, zij had het al klaarliggen!
De kelder-opmerking die de situatie nét iets bizarder maakte
Na talloze keren beleefd “nee” zeggen, besluit je het luchtig te houden en een beetje humor in de situatie te brengen. “Heb je kindermaten? Mijn kelderkinderen hebben het koud.” Maar zelfs dát wist ze in haar enthousiasme nog serieus te nemen. Kelderkinderen? Niets kan haar afleiden van de missie om jou eindelijk dat ene mangohouten wijnrek en die lampjes te verkopen.
Het einde van een ‘vriendschap’
Na weken van hardnekkige verkooptechnieken, is het moment daar. Je kan het niet meer aan. In een netjes bericht laat je haar weten dat je geen interesse hebt in kleding én dat je ook twijfels hebt of deze “vriendschap” wel werkt. Om het luchtig af te sluiten, wens je haar al het beste met haar kledingverkoop. De reactie? Waarschijnlijk is die foto van haar kelder voorraad allang onderweg naar de volgende nietsvermoedende kandidaat in de Facebookgroep voor vrouwen.
Wees voorbereid op alles in een Facebookgroep voor vrouwen
Het leven in een Facebookgroep voor vrouwen kan verrassend zijn. Soms ontmoet je iemand die écht je vriend wordt. En soms ontmoet je iemand die jouw naam in Vinted-klantpotentieel leest. Misschien is het tijd om toch maar terug te gaan naar je rustige, Facebook-vrije leven. Eén ding is zeker: die Facebookgroep heeft je in ieder geval een verhaal opgeleverd om niet snel te vergeten! Als je dus op zoek bent naar een nieuwe Facebookgroep voor vrouwen om vriendinnen te maken, wees dan voorbereid op allerlei persoonlijkheden… en vooral op de mogelijkheid dat je uiteindelijk overladen wordt met aanbiedingen voor tweedehands kleding en woondecoratie.
Check ook:
Gast raakt verwikkeld in vreemdste gesprek ooit nadat hij wordt gebeld door onbekend nummer