In een wereld waarin de klant koning hoort te zijn, heeft PostNL bewezen dat ze niet alleen de troon bezetten, maar ook de guillotine bedienen. In een recente en onvergetelijke sociale media-uitwisseling, heeft PostNL een “dodelijke” reactie gegeven op de hartverscheurende, emotioneel geladen klacht van niemand minder dan Michael de Vries.
Kritiek op PostNL op Twitter
Michael, in een moment van pure wanhoop en ongetwijfeld na het wachten op een pakket dat meer vertraging had dan een trein in een sneeuwstorm, besloot zijn gevoelens op Twitter te delen. En wat voor gevoelens! Met de finesse van een woedende stier in een porseleinwinkel, omschreef hij zijn ervaring met PostNL als “onvoorstelbaar K*T”. Van de bezorgers tot de backoffice, van de helpdesk tot de app, en laten we de pakketkluizen niet vergeten – alles, volgens Michael, was K*T aan PostNL.
PostNL geeft dodelijke reactie
Maar wacht, het wordt nog beter. PostNL, in hun oneindige wijsheid en met de tact van een olifant in een glaswinkel, besloot te reageren. En niet zomaar een reactie, nee, een die de annalen van de klantenservice geschiedenis zal ingaan als legendarisch. “Niet vloeken met vlees dat je nog niet in je mond hebt gehad, Michael”, tweetten ze, met een gevoel voor humor die zo droog is dat je er dorst van krijgt. Het is het soort dodelijke witz waar je niet zeker van weet of je nu moet lachen of huilen.
Masterclass in klantenservice
Dus daar hebben we het, dames en heren: PostNL’s masterclass in klantenservice. In plaats van het probleem aan te pakken of te proberen de relatie met hun klant te herstellen, kozen ze voor sarcasme. Een gewaagde zet, PostNL, echt waar. Maar misschien, heel misschien, zou de tijd besteed aan het bedenken van geestige comebacks beter gebruikt kunnen worden om te zorgen dat pakketten op tijd aankomen. Just saying.
Wachten op een pakket
In een tijd waarin elk bedrijf streeft naar de ultieme klanttevredenheid, breekt PostNL de mal door onvergetelijk te zijn – zij het om de verkeerde redenen. Maar wees niet getreurd, Michael en alle andere gefrustreerde zielen die wachten op een pakket, jullie klachten zijn niet voor niets. Ze hebben ons immers dit onbetaalbare stukje internetgeschiedenis gegeven. En daarvoor, PostNL, zijn we je sarcastisch dankbaar. Fijne dag.
Check ook: PostNL wil niet meer iedere dag bezorgen