Connect with us

Hi, what are you looking for?

Life

Onderzoek: grootste deel Nederlanders vindt dat werkgevers elektrische auto’s moeten aanbieden

Onderzoek wijst uit: grootste deel Nederlanders vindt dat werkgevers elektrische auto's moeten aanbieden
Beeld: Pexels Kindel Media

Heb je je ooit afgevraagd hoe elektrisch rijden niet alleen een boost kan geven aan het milieu, maar ook aan je bedrijfsimago? Een recente studie bewijst dat een groeiend aantal Nederlanders van mening is dat bedrijven hun werknemers moeten voorzien van elektrische auto’s. En zeg nou zelf, wie wil er niet in zo’n stille, duurzame bolide rijden? Nou ja, niet iedereen, gokken we zo, maar het grootste deel van de Nederlanders vindt dat een bedrijfsauto elektrisch zou moeten zijn.

De voordelen van elektrische auto’s

Elektrische auto’s zijn inmiddels een vast onderdeel van het straatbeeld. Volgens een studie uitgevoerd door EVBox en Ipsos, vindt een groot deel van de Nederlanders dat bedrijven elektrische auto’s standaard moeten aanbieden. Dit is goed voor het milieu én het maakt een bedrijf aantrekkelijker voor huidige en toekomstige werknemers. Voor werkgevers betekent dit dat een groen wagenpark niet alleen een positieve bijdrage levert aan het imago, maar ook aan de loyaliteit van werknemers.

Onderzoek wijst uit: grootste deel Nederlanders vindt dat werkgevers elektrische auto's moeten aanbieden
Beeld: Pexels Kindel Media

Een groenere toekomst voor werkgevers

Elektrische auto’s bieden meer dan alleen duurzame mobiliteit. Door als bedrijf te investeren in faciliteiten die elektrisch rijden mogelijk maken, laat je zien dat je oog hebt voor de toekomst. Werkgevers kunnen hierdoor niet alleen hun werknemers een aantrekkelijke optie bieden, maar ook bijdragen aan een schoner milieu. In een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, is dit een kans om je bedrijf te onderscheiden.

De verwachtingen van werknemers

Werknemers verwachten steeds meer van hun werkgevers, zeker op het gebied van duurzaamheid. De overgang naar elektrische voertuigen is niet alleen een keuze voor het milieu, maar ook een signaal dat je bedrijf mee wil gaan met de tijd. Bedrijven die hierin investeren, zullen merken dat ze niet alleen hun huidige werknemers tevreden houden, maar ook aantrekkelijker worden voor nieuw talent.

Onderzoek wijst uit: grootste deel Nederlanders vindt dat werkgevers elektrische auto's moeten aanbieden
Beeld: Pexels Ari Roberts

De tijd voor verandering is nu

Vooruitstrevende bedrijven grijpen de kans om elektrisch rijden te omarmen. Niet alleen door elektrische voertuigen aan te bieden, maar ook door te investeren in faciliteiten die het gebruik ervan ondersteunen. Bedrijven die deze stap zetten, kunnen zichzelf positioneren als leiders in duurzaamheid en tegelijkertijd de tevredenheid van hun werknemers vergroten. Dus waar wacht je nog op? De toekomst van mobiliteit is elektrisch en het is tijd om mee te gaan in deze verandering.

Check ook:

You May Also Like