Stel je voor: kerst staat voor de deur, een tijd van gezelligheid en verrassingen. Maar wacht even, wat gebeurt er met de traditionele kerstpakketten op het werk? Gaan we van luxe naar lachwekkend? Dit is het verhaal van de kerstpakket-komedie en de hilarische realiteit van het moderne bedrijfsleven. Een medewerkster van Bijenkorf toont het kerstpakket dat ze heeft gehad en het internet is niet te spreken.
Kerstpakket van vroeger
Vroeger was het simpel. December was synoniem aan het ontvangen van een kerstpakket op het werk. Een doos vol lekkernijen en verrassingen, een blijk van waardering van de werkgever. Maar, tijden veranderen… Tegenwoordig zien we een bonte mix. Sommige bedrijven houden vast aan de traditie met feestelijke dozen vol goodies. Anderen gaan voor een modernere aanpak, waarbij werknemers zelf mogen kiezen uit een catalogus. Toch zijn er ook de pechvogels die met lege handen staan. Een teken van de tijd?
Medewerkster Bijenkorf toont kerstpakket
Stel je voor, je werkt bij de Bijenkorf, hét paradijs van luxe. Hier is alles groots en meeslepend. Maar hoe zit het met de kerstpakketten daar? De realiteit? Een kerstbal. Ja, je leest het goed. Een simpele kerstbal als kerstgeschenk. Het wordt nog grappiger: klanten krijgen dezelfde bal bij een aankoop van €250. Is dit een geval van gierigheid of gewoon een gebrek aan originaliteit? Een medewerkster van Bijenkorf deelde een video op TikTok waarin ze haar kerstpakket toont. Ze ontving een kapotte kerstbal.
@charlenafrancina De kapotte kerstbal hangt alsnog mooi in mn kerstboom( naast de BIJ van vorig jaar) #bijenkorf #kerst #kerstpakket #voorjou #foryou #fy ♬ origineel geluid – Charlena
Reacties op de video
De reacties op de video waren onmiddellijk en onthullend. Internetgebruikers uitten hun teleurstelling en verbazing met commentaren zoals “Wat triest, vooral voor zo’n winkel als de Bijenkorf” en “TE RING BIJENKORF…….SERIEUS!? Sorry meid dat dit je kerstpakket is, ik wil je wel zeggen dat wij als klanten jou inzet wel waarderen! Love”. De algemene teneur was er een van medeleven en kritiek, waarbij velen het triest vonden dat “hard werken dus niet beloond wordt” bij de Bijenkorf.
Een waardebon van €50,-
De golf van openbare reacties leidde ertoe dat de video viraal ging, wat een snelle respons van de Bijenkorf zelf uitlokte. Geschrokken van de ophef en de negatieve publiciteit, probeerde het bedrijf de situatie te verzachten door een waardebon van €50 toe te voegen aan het kerstpakket. Deze toevoeging had echter een addertje onder het gras: de bon was enkel te gebruiken in de filialen van de Bijenkorf zelf. Dit leidde tot verdere speculaties over de intenties van het bedrijf: was dit een oprechte poging om waardering te tonen, of slechts een slimme marketingtruc om meer verkoop in eigen huis te genereren?
Check ook: IKEA’s verkoopt deze kerst een gehaktbal zo groot als een kalkoen