Een etentje bij een pannenkoekenrestaurant liep voor een man genaamd André uit op totale frustratie. Samen met zijn vriendin wilde hij genieten van een stevige maaltijd, maar wat hij voorgeschoteld kreeg viel zwaar tegen. De pannenkoeken – het enige gerecht op de kaart – bleken allesbehalve een volwaardige maaltijd te zijn.
Tekst loopt verder onder de video
“Deze pannenkoeken zijn kinderformaat”
“De pannenkoeken waren veel te dun en veel te klein voor een gezonde volwassen man van 120 kilo, zoals ik,” aldus een boze André in de Google reviews. “Het leek wel alsof ze bedoeld waren voor kinderen, maar dat stond nergens aangegeven. Mijn vriendin en ik hebben geen kinderwens, maar we willen wel gewoon fatsoenlijk kunnen eten als we uit eten gaan.” De teleurstelling was groot, zeker gezien het feit dat je in een pannenkoekenrestaurant toch minstens een gevulde maag mag verwachten.

Ophef met de bedrijfsleider
Toen André zijn onvrede uitte bij de serveerster en vroeg om een grotere pannenkoek of een extra exemplaar, werd hij doorgestuurd naar de bedrijfsleider. Die reageerde volgens André verre van professioneel. “Meneer,” zei hij, “dit zijn onze pannenkoeken,” terwijl hij naar tafels met kinderen wees. “Dat is de standaard.” André was niet onder de indruk: “Wij zijn geen kinderen. Wij zijn volwassenen met een gezonde eetlust en we betalen voor een normale avondmaaltijd. Geen peuterhapje.”

Snel door naar de wok
Het gesprek leidde nergens toe. “De bedrijfsleider wist verder niets nuttigs meer te zeggen en nam ons probleem totaal niet serieus,” zegt André. “We hebben die flinterdunne pannenkoek van hooguit 40 cm doorsnee snel naar binnen gewerkt en zijn daarna doorgereden naar een wokrestaurant. Daar konden we tenminste echt eten.”

Niet voor de grote eter… of toch wel?
André raadt iedereen met een stevige trek af om dit restaurant te bezoeken. Maar… er zit nog een twist in het verhaal. Het blijkt namelijk dat het restaurant vooral mikt op gezinnen met kinderen, en dat staat – heel klein – wél op het krijtbord bij de ingang. André had dat detail alleen over het hoofd gezien. “Misschien toch eerst even lezen voor ik mijn bord leeg scheur,” grapt hij achteraf.

Toen Andre zijn ontevredenheid uitte bij de serveerster en vroeg of hij een extra pannenkoek konden krijgen of een grotere versie, omdat dit absoluut niet voldeed aan de categorie ‘maaltijdpannenkoeken’ werd de bedrijfsleider erbij geroepen, die onprofessioneel reageerde. “Meneer” zei hij, “wat is het probleem. dit is hoe onze pannenkoeken eruit zien” en wees naar andere tafels met kinderen en zei dat dit de standaard pannenkoeken zijn. “Wij zijn geen kinderen, wij zijn volwassen mensen met een gezonde eetlust, die tijd vrijmaken om een avond in jouw toko geld neer te leggen voor een degelijke avondmaaltijd”, diende Andre de bedrijfsleider van repliek.
Verrassende twist
Het hele verhaal bleek echter een verrassende twist te krijgen, zo bleek uit de reactie die het ‘pannekoekenrestaurant’ gaf:

Check ook: