Connect with us

Hi, what are you looking for?

Humor

Gast wil gevonden OV-chipkaart naar eigenaar terugsturen maar krijgt stank voor dank

Gast wil gevonden OV-chipkaart naar eigenaar terugsturen maar krijgt stank voor dank
Beeld: Embed Kakhiel

Een jongeman vond onlangs een gevonden OV-chipkaart op station Almere Poort en besloot de eigenaar via Facebook te benaderen. Zijn goedbedoelde poging om de kaart terug te bezorgen, leidde echter tot een onverwachte reactie. In plaats van dankbaarheid kreeg hij argwaan en wantrouwen als antwoord. De eigenaar vroeg zich af hoe de vinder aan zijn naam was gekomen en vermoedde dat het een scam kon zijn. Ondanks meerdere pogingen om uit te leggen dat hij slechts wilde helpen, bleef de eigenaar wantrouwig. Het gesprek liep steeds stroever, waardoor de jongeman zich begon af te vragen of hij de kaart überhaupt nog wel moest teruggeven.

De vondst en het contact

Bij het vinden van de gevonden OV-chipkaart besloot de vinder de naam op de kaart op te zoeken op Facebook. Hij stuurde de eigenaar een bericht met de mededeling dat hij de kaart had gevonden en deze graag wilde terugbezorgen. In plaats van dankbaarheid, werd zijn bericht met argwaan ontvangen. De eigenaar vroeg zich af hoe de vinder aan zijn naam was gekomen en of het misschien een scam was. Hij reageerde kortaf en leek weinig interesse te hebben in het terugkrijgen van de kaart. De vinder probeerde nog uit te leggen dat hij alleen wilde helpen, maar kreeg geen vriendelijke reactie. Uiteindelijk werd het gesprek steeds ongemakkelijker, waardoor de vinder twijfelde of hij het überhaupt nog moest proberen.

De onverwachte wending

De eigenaar van de gevonden OV-chipkaart reageerde sceptisch op het aanbod om de kaart terug te krijgen. Hij beschuldigde de vinder ervan een oplichter te zijn en weigerde zijn adres te geven voor het terugsturen van de kaart. De situatie escaleerde snel, waarbij de eigenaar aangaf geen behoefte te hebben aan de kaart en de vinder verzocht deze bij het politiebureau af te geven.Dit incident benadrukt de complexiteit van goedbedoelde daden in het digitale tijdperk. Hoewel de vinder oprecht probeerde de gevonden OV-chipkaart terug te bezorgen, leidde wantrouwen tot een negatieve interactie. Het illustreert hoe voorzichtigheid en communicatie essentieel zijn bij dergelijke situaties.

gevonden OV-chipkaart
Beeld: Embed KAKHIEL
gevonden OV-chipkaart
Beeld: Embed KAKHIEL
gevonden OV-chipkaart
Beeld: Embed KAKHIEL
gevonden OV-chipkaart
Beeld: Embed KAKHIEL

Check ook:

You May Also Like