Iedereen heeft zo z’n eigen idee van wat goede klantenservice is. Maar als we de statistieken mogen geloven, willen klanten vooral snel antwoord — via hun favoriete kanaal, op ieder moment van de dag. Maar ja… dat werkt natuurlijk niet als je onredelijk begint te doen. En zeker niet als je toevallig terechtkomt bij de inmiddels beruchte Facebookpagina ‘Klantenservice’.
Tekst loopt verder onder de video
De fake-‘Klantenservice’ die keihard terugkaatst
Misschien heb je ze ooit wel eens voorbij zien komen: de mensen achter de pagina ‘Klantenservice’ reageren op berichten van boze klanten alsof ze echt van de klantenservice zijn — maar dan met flink wat sarcasme en scherpte.
Ze nemen het altijd op voor medewerkers van bekende bedrijven die onterecht worden afgebrand. En ja, soms gaat dat er hard aan toe. Maar altijd met een duidelijk doel: asociaal gedrag online keihard terugkaatsen.
Dit keer was Hennie de sjaak
In dit geval richtte Hennie zijn ongenoegen op de Efteling. Hij vond dat hij samen met zijn vrouw te lang moest wachten bij Fata Morgana, kreeg pijn in zijn rug, vroeg of ze voor mochten, en werd volgens hem “afgebekt” door een medewerker. Zijn conclusie? “Dit was de eerste en laatste keer Efteling voor ons.”
Tja, de gemiddelde Facebookklacht zou dit kunnen zijn, ware het niet dat hij de medewerker voor “mongool” uitmaakte. En dat… was natuurlijk olie op het vuur voor de ‘Klantenservice’-pagina.
De respons: keihard, sarcastisch en spot-on
De (nep-)medewerker ‘Edwin van de Klantenservice’ reageerde netjes maar met een vlijmscherpe ondertoon. Hij benadrukte dat het vervelend is dat Hennie last kreeg van zijn rug, maar dat medewerkers van de Efteling wél correct gehandeld hebben.

Daarna gaat Hennie volledig los in de reacties. Hij herhaalt de belediging en noemt het nogmaals “een mongool”. Waarop de Klantenservice-pagina droog reageert met een taglijst van namen — waarmee ze impliciet zeggen: je kunt je gal wel spuwen, maar we zien je hoor, Hennie.
Wat kunnen we hieruit leren?
Een beetje geduld in een pretpark is blijkbaar te veel gevraagd voor sommige mensen. Maar je boosheid online botvieren op medewerkers die gewoon hun werk doen? Dan moet je niet verbaasd zijn als je online keihard wordt teruggepakt — zeker als je met beledigingen strooit.
De Facebookpagina ‘Klantenservice’ is al jaren scherp, confronterend en soms op het randje, maar het blijft een spiegel voor mensen die hun onredelijke gedrag online etaleren alsof ze in hun recht staan.
Check ook: