Op sociale media worden dagelijks tweedehands spullen aangeboden. Vaak gaat een Facebook onderhandeling soepel: een korte vraag, een prijsafspraak en het item wisselt van eigenaar. Maar soms loopt het net even anders, zoals bij dit bericht waarin een moeder informeerde naar een telefoon voor haar dochter. Een onschuldige vraag veranderde al snel in een verwarrende én grappige situatie.
Tekst loopt verder onder de video
Het misverstand: reserveren of vasthouden?
De verkoper liet weten hoe de telefoon eruitzag wanneer hij hem “vasthield”. Daarop reageerde de geïnteresseerde met de vraag of hij de telefoon even kon “vasthouden” – bedoeld als reserveren. De verkoper nam dit echter letterlijk en stuurde een foto van de telefoon in zijn hand. Het resultaat: een typisch voorbeeld van hoe snel een Facebook onderhandeling door miscommunicatie een hilarische wending kan krijgen.
Lachen om online communicatie
Dit soort momenten laat zien dat digitale communicatie soms zijn eigen humor creëert. Een simpele woordkeuze kan leiden tot verwarring, maar zorgt ook voor herkenbare lachmomenten die mensen graag delen. De Facebook onderhandeling kreeg hierdoor veel reacties en likes – niet zozeer om de telefoon, maar vooral om het grappige misverstand dat iedereen herkende uit eigen online ervaringen.
Facebook onderhandeling over telefoon gaat helemaal mis:


Check ook: