Connect with us

Hi, what are you looking for?

Humor

Bizar! Super Bowl levert ongeveer $667.351 per gespeelde seconde op!

superbowl

De Superbowl is in Amerika één van de belangrijkste evenementen van het jaar en wordt door veel Amerikanen ook als een soort van nationale feestdag gezien. Ongeveer één op de drie Amerikanen schakelt in om de wedstrijd te bekijken, wat ieder jaar alleen in Amerika al goed is voor dik 100 miljoen kijkers.

Super Bowl 51
Afgelopen zondagnacht werd om half 1 Nederlandse tijd de 51e finale van NFL American Football gespeeld. Dit jaar stonden de New England Patriots in de finale tegen de Atlanta Falcons. In een zeer spannende wedstrijd kwamen de Patriots in de reguliere speeltijd terug van een 28-3 achterstand, om in overtime vervolgens de beslissende Touch down te maken.

Nu even over naar de statistieken
Een American Football wedstrijd bestaat uit 60 minuten zuivere speeltijd. Echter werd deze wedstrijd pas na 4 minuten in overtime beslist. Dit zorgde ervoor dat er niet 60, maar 64 minuten aan zuivere speeltijd was. Zuivere speeltijd in het American Football betekent dat als de bal buiten het veld belandt, de tijd wordt stop gezet tot het moment dat de wedstrijd weer verder gaat.

Uiteindelijk ligt het spel meer stil dan dat er daadwerkelijk gespeeld wordt. Ook als de bal binnen de lijnen blijft wordt het spel namelijk non-stop stilgelegd. Na iedere voltooide of afgeslagen aanval moet er namelijk opnieuw “afgetrapt” worden. Hierdoor is er in deze Super Bowl slechts 16 minuten en 4 seconden écht gespeeld.

Op de momenten dat de bal buiten de lijnen belandt en de tijd wordt stilgezet, wordt er meteen een kort reclameblok ingeschakeld en dat gaat de hele wedstrijd zo door. Het hele evenement duurde hierdoor maar liefst 3 uur, 50 minuten en 5 seconden. Dit bestaat uit de eerder genoemde 16 minuten en 14 seconden aan échte speeltijd, 1 uur, 5 minuten en 5 seconden aan reclames en 2 uur, 28 minuten en 41 seconden aan andere dingen.

Bron: http://supplementreviews.com/

Opbrengsten Commercials
Het is algemeen bekend dat het kopen van reclameruimte tijdens de Super Bowl rete duur is. Voor iedere 30 seconde reclame betaal je namelijk zo’n 5 miljoen dollar. We weten dat er deze Super Bowl  1u, 5m en 5s aan reclames te zien was. Dit is goed voor ongeveer 130 reclame spotje van 30 seconden. 130 reclame spotjes van 5 miljoen dollar is dan weer goed voor het bizarre bedrag van 650 miljoen dollar. Delen we deze 650 miljoen dollar door de daadwerkelijk gespeelde speeltijd. Dan komen we tot de conclusie dat er iedere gespeelde seconde in de Super Bowl 667.351 dollar opbrengt!

Als je hierbij in je achterhoofd houdt dat dit alleen de TV reclames zijn van de Amerikaanse televisie, dan kan je je wel voorstellen hoeveel geld deze wedstrijd wel niet opbrengt.

Bron statistieken: http://supplementreviews.com/
Tekst: Redactie SGXL

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply