Connect with us

Hi, what are you looking for?

Humor

Café-eigenaar kan niet echt lekker tegen kritiek en slaat terug in de reviews

De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Kakhiel

Reviews schrijven: we hebben het allemaal wel eens gedaan, toch? Maar wat gebeurt er als een café-eigenaar besluit om zélf op een kritiekpuntje te reageren? Zoals de eigenaar van deze biercafé. Eén ster of niet, deze eigenaar houdt geen blad voor de mond en laat zien dat hij z’n zaak serieus neemt. 

De één-Ster review die het losmaakte

Het begon allemaal met een klant die vond dat de barman wel wat vriendelijker had kunnen zijn. Na een bestelling van zeven halve liters kreeg de groep een ogenschijnlijk bot antwoord: “Ja daaag!” Niet bepaald het soort klantvriendelijkheid dat je verwacht, toch? De reviewer gaf aan dat een andere reactie de ervaring misschien nét wat aangenamer had gemaakt. Toch kreeg de bar nog een complimentje mee over de naam, wat resulteerde in een “genadige” één ster.

 De reactie van de biercafe eigenaar: geen gezeur, geen geduld

Nu had de café-eigenaar waarschijnlijk een lange dag achter de rug, want zijn reactie liet weinig aan de verbeelding over. Hij begon met: “Misschien eerst even kijken waar je binnenloopt.” Vervolgens wees hij erop dat de tap een bier van 12% bevatte, een serieuze versnapering die je niet zomaar in halve liters serveert. Hij sloot af met de tip om een “zuiptent” te zoeken als ze die hoeveelheid bier zo belangrijk vonden. Kortom: niet echt een reactie die uitnodigt tot gezellig napraten.

Moedig of onprofessioneel?

Deze uitwisseling roept vragen op. Moeten horeca-eigenaren altijd beleefd blijven, zelfs als klanten onrealistische verwachtingen hebben? Of is het af en toe gewoon nodig om eerlijk en direct te zijn? Hoe je het ook bekijkt, deze eigenaar heeft duidelijk geen zin in halve maatregelen – óók niet als het om feedback gaat. Misschien een les voor beide partijen? Deze clash tussen klant en café-eigenaar laat zien dat niet iedereen gediend is van kritiek. Terwijl de reviewer het bij één ster hield, ging de eigenaar all-in met zijn woorden. Een typisch gevalletje van “eigen schuld dikke bult” of terechte feedback op een rare bestelling? Jij mag het zeggen!

Biercafe eigenaar reageert!

De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel
De reactie van de biercafe eigenaar
Beeld: Embed Kakhiel

Grappigste reviews:

Check ook:

.

You May Also Like