Het zelfbeeld van veel vrouwen wordt beïnvloed door lingeriecampagnes van modemerken. Het ideaalbeeld dat wordt geschetst, schept het idee dat het lichaam perfect moet zijn. Maar dat beeld is verre van realistisch. Om deze reden besloot het Zweedse modemerk & Other Stories om een gedurfde nieuwe lingeriecampagne op te zetten. Het zustermerk van H&M noemt de campagne “Voor vrouwen, door vrouwen” en maakt gebruik van modellen uit alle lagen van de bevolking.
De modellen hebben moedervlekken, tatoeages, littekens en okselhaar, maar deze werden voor de campagne van & Other Stories bewust niet gephotoshopt. De gefotgrafeerde vrouwen – blogster Helin Honung, cellist en model Kelsey Lu McJunkis en copywriter Ida Jagerfelt – stralen zelfverzekerdheid uit en poseren op hun gemak, zonder sexy poses.
Met de campagne wil het merk een bredere visie bieden op traditionele schoonheid. Eerder al stond een van hun campagnes in het teken van transgendermodellen.
You must be logged in to post a comment Login