Het is vroeg in de ochtend, of laat in de nacht. Het is maar net wat je van het tijdstip verwacht. In ieder geval het was 31 januari 2010 of misschien een dag later of eerder, wij weten het ook niet meer. Goed, op die special dag ergens aan het begin van 2010 werd SGXL gecreëerd. Nee, niet door drie mannen die zich dood staarde naar een beeldscherm. Nee, dames en heren, de Facebook en Twittersensatie SGXL is verzonnen door drie ontzettend knappe mannen die zich kneiter lam aan het drinken waren in de kroeg en slechte openingszinnen op lelijke vrouwen loslieten. Van het ene kwam het andere, de lelijke vrouwen geregeld, het bed in gedoken en de dag erna gezamenlijk een machtig mooi account aangemaakt. And the rest is history.
Nu nog wat statistisch gebrabbel:
Anno 2014 (nee deze shit gaan we niet bijwerken, je kijk zelf maar op de pagina) heeft de Facebookpagina van SGXL een kleine 400.000 likes en het gelijknamige Twittteraccount een kleine 500.000 volgers. De SGXL Facebookpagina heeft meer Nederlandse fans dan onder andere: Heineken, Coca Cola, McDonalds Nederland, Red Bull, Lidl Nederland etc. Het Twitteraccount SGXL is het grootste Nederlandse grappenaccount dat er op Twitter te vinden is.
Al met al kon een website niet uit blijven, en daarom hebben februari 2014 de SGXL website gelanceerd. Enjoy!
SGXL.NL is onderdeel van Slecht Beheer BV.