SGXL.NL -De grappigste berichten op het internet!
  • Humor
  • Films & Series
  • Life
  • Celebs
  • Muziek
  • Sport
Font ResizerAa
SGXL.NL -De grappigste berichten op het internet!SGXL.NL -De grappigste berichten op het internet!
Search
Sign In Sign In
Follow US
Made by ThemeRuby using the Foxiz theme. Powered by WordPress
Home » Blog » De klantenservice van Tele2 moet diep door het stof na gênante blunder
Humor

De klantenservice van Tele2 moet diep door het stof na gênante blunder

rajini
Last updated: 9 september 2025 21:05
By rajini
3 Min Read
tele2
SHARE

Iedereen heeft zo z’n eigen idee van goede klantenservice. Maar één ding wil elke klant: snel en duidelijk antwoord, via het kanaal van keuze. Precies daar ging het mis bij Tele2—en niet zo’n beetje ook.

Contents
  • De oorspronkelijke klacht (2014)
  • De reactie… zes jaar te laat
  • Tele2 herpakt zich met humor
  • Moraal van het verhaal

Tekst loopt verder onder de video

De oorspronkelijke klacht (2014)

In april 2014 plaatst Samantha op Facebook een harde review over Tele2: “Ongelooflijk slecht… dingen beloven en niet nakomen… nog nooit zo’n slechte service meegemaakt. Begin er niet aan!” Duidelijke taal, en vooral: een noodkreet om hulp.

De reactie… zes jaar te laat

En dan gebeurt het: jaren later duikt er alsnog een reactie van Tele2 op. Een vriendelijke medewerker (“^Iris”) schrikt van het bericht en vraagt Samantha wat er precies aan de hand is, met de belofte direct te helpen.
Samantha’s antwoord is genadeloos geestig: “Dit is dus de klantenservice die ik bedoel. Je bent maar 6 jaar later met je reactie. Raap me op hoor, ik ga stuk hier.”
Au. Pijnlijk momentje voor Tele2, maar ook een perfect voorbeeld van hoe timing álles is in webcare.

Klantenservice Tele2

Tele2 herpakt zich met humor

En dan het keerpunt. Kort daarna verschijnt er een nieuwe post van Samantha met foto’s: een kaart van Tele2 met daarop “KAK DUS TE LAAT…”, plus een persoonlijke boodschap binnenin en een klein lekkers erbij. Haar caption: “Dit is dan wel weer heel leuk. Bedankt.” 🎉
Met andere woorden: Tele2 pakt het sportief op, biedt met knipoog excuses aan en maakt het tóch netjes af. De reactie levert likes en lachende reacties op.

Klantenservice Tele2

Moraal van het verhaal

  • Snel reageren blijft key. Een goed geformuleerde reactie is waardeloos als hij jaren te laat komt.
  • Humor kan schade beperken. Door de fout te erkennen en er een luchtige draai aan te geven, draaide Tele2 de sfeer om.
  • Menselijkheid wint. Samantha voelde zich uiteindelijk wel gezien—en dát is precies wat klantenservice moet doen.

Kortom: een gênante misser die dankzij een slimme, zelfrelativerende inhaalslag tóch positief eindigt. Tele2 zal deze case vast niet snel vergeten… en hopelijk hun responstijd ook niet meer.

Check ook:

Piswoeste Ineke gaat NOOIT meer naar Center Parcs na reactie op klacht

Share This Article
Facebook Email Copy Link

Volg ons

Volg ons op social media

You Might Also Like

Humor

Man belt naar huis

By Jay
5 december 2025
Read More
Humor

Nederlandse vrouw komt terug van zakenreis met verrassend ‘cadeau’ voor haar man

By Jay
5 december 2025
Read More
Humor

Man in paniek

By Jay
4 december 2025
Read More
Humor

Man troost vrouw nadat hond taart opeet

By Jay
4 december 2025
Read More
Raymond van Barneveld afgevallen
Humor

Raymond van Barneveld onherkenbaar na 44 Kilo afvallen! “Indrukwekkende transformatie”

By SGXL Redactie
3 december 2025
Read More
marco borsato vrijgesproken
Humor

Aangeefster Marco Borsato reageert met app-berichtje voor het eerst op vrijspraak Marco!

By SGXL Redactie
5 december 2025
Read More
Eurovisie Songfestival
Humor

Directeur Eurovisie Songfestival reageert op terugtrekking Nederland!

By SGXL Redactie
5 december 2025
Read More
Humor

Opa’s 100ste verjaardag werd geen groot succes.

By Jay
2 december 2025
Read More
Humor

Bestuurder blijft rondjes rijden

By Jay
2 december 2025
Read More
Humor

Dorpsbrandweer redt fabriek op hilarische wijze

By Jay
1 december 2025
Read More
  • Over ons
  • Privacy policy
  • Notice and takedown
  • Adverteren
  • Contact
  • Boekingen
  • Disclaimer

                      Copyright @ 2025 SGXL Alle rechten voorbehouden

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?