SGXL.NL -De grappigste berichten op het internet!
  • Humor
  • Films & Series
  • Life
  • Celebs
  • Muziek
  • Sport
Font ResizerAa
SGXL.NL -De grappigste berichten op het internet!SGXL.NL -De grappigste berichten op het internet!
Search
Sign In Sign In
Follow US
Made by ThemeRuby using the Foxiz theme. Powered by WordPress
Home » Blog » Hoteleigenaar geeft woedende reactie na vernietigende review van zeurende klant
Life

Hoteleigenaar geeft woedende reactie na vernietigende review van zeurende klant

thalena
Last updated: 23 juli 2025 11:53
By thalena
4 Min Read
Hoteleigenaar review
Beeld: SGXL.nl
SHARE

Soms loopt alles in het honderd. Je dochter valt van de trap, je bent halsoverkop weg van je werk en als klap op de vuurpijl krijg je een online recensie om je oren waar je nekharen van overeind gaan staan. Dat overkwam de eigenaar van een hotel dat recent onder vuur kwam te liggen door een furieuze review van een gast. Maar in plaats van het stilzwijgend te accepteren, besloot de eigenaar van zich af te bijten — en hoe.

Contents
  • Gasten met klachten, personeel met pech
    • De eigenaar reageert… en niet zachtzinnig
    • “Jullie kwamen niet opdagen voor het ontbijt”
    • Een zure nasmaak
    • Moraal van het verhaal?

Tekst loopt verder onder de video

Gasten met klachten, personeel met pech

De gast in kwestie — Danielle — beschrijft in haar recensie hoe ze een kamer had geboekt met uitzicht op de Maas, maar uiteindelijk in een benauwde, kleine kamer belandde met nauwelijks daglicht. Daarbij werd ze bij aankomst geconfronteerd met een lege receptie, een kok die liever buiten stond te roken dan gasten te woord te staan, en een medewerker die zuchtend uit het niets opdook om hen in te checken. De kamer zelf was volgens haar muf, klein en deed denken aan een hostel voor pubers. Na een korte, slechte nacht besloten ze het ontbijt over te slaan en zo snel mogelijk te vertrekken.

De eigenaar reageert… en niet zachtzinnig

Waar de meeste hotels een automatische verontschuldiging zouden sturen of gewoonweg stil blijven, koos deze hoteleigenaar voor de frontale aanval — in een publiek antwoord. Hij benadrukte dat de afwezigheid bij de receptie te maken had met een noodsituatie thuis: zijn dochter was van de trap gevallen. Hij vond het ‘onbeschoft’ dat gasten onaangekondigd de keuken inliepen en personeel aansprak op zaken waar ze niets mee te maken hadden.

Bovendien wees hij erop dat hij al van tevoren had aangegeven dat de geboekte kamer niet beschikbaar was. Volgens hem was er sprake van een fout in het systeem, maar hadden de gasten ermee ingestemd om een alternatieve (en goedkopere) kamer te nemen. Dat de kamer klein en benauwd was, klopte misschien, maar dat hadden ze kunnen verwachten — zo stelde hij.

“Jullie kwamen niet opdagen voor het ontbijt”

Ook het feit dat de gasten wél hadden gereserveerd voor het ontbijt maar uiteindelijk niet kwamen opdagen, schoot bij de eigenaar in het verkeerde keelgat. “Wij houden bij het maken van het ontbijt rekening met het aantal gasten,” legde hij uit. “Als iedereen zonder bericht afhaakt, zitten we met overgebleven voedsel.”

Een zure nasmaak

Het antwoord eindigde met een stevige boodschap: “Mensen als u verpesten het voor ons.” De eigenaar gaf aan een nare nasmaak over te houden aan het bezoek van deze gasten en verzocht hen vriendelijk — of eigenlijk: dringend — om hun recensie aan te passen. De afsluiter? “Wie de bal kaatst…”

Moraal van het verhaal?

Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. Was de gast té kritisch of had het hotel echt steken laten vallen? Wat wel duidelijk is: deze eigenaar laat zich niet zomaar neersabelen door een vernietigende review — en dat levert op zijn minst vermakelijke leesstof op.

Hoteleigenaar review
Hoteleigenaar review

Check ook:

10 restauranteigenaren die zich niet konden inhouden en terugsloegen na negatieve reviews
Share This Article
Facebook Email Copy Link

Volg ons

Volg ons op social media

You Might Also Like

Juf Jitske en juf Marit nemen samen video op en alle mannen van Nederland willen terug naar school
Life

Juf Jitske en juf Marit nemen samen video op en alle mannen van Nederland willen terug naar school

By thalena
4 december 2025
Read More
villa de hanslers
Life

Peperdure Spaanse villa uit ‘De Hanslers: Van de Piste naar de Playa’ staat te koop

By thalena
2 december 2025
Read More
Charmant Nederlands huisje aan het water gaat viral vanwege opmerkelijk lage vraagprijs
Life

Supercharmant Nederlands huisje aan het water gaat viral vanwege opmerkelijk lage vraagprijs

By thalena
26 november 2025
Read More
Thaise vrouw doodskist
Life

‘Overleden’ vrouw in Thailand wordt seconden voor crematie wakker in kist

By SGXL Redactie
26 november 2025
Read More
Noodpakket zelf samenstellen
Life

“Koop géén kant-en-klare-noodpakketten!” Consumentenbond waarschuwt en legt uit

By thalena
1 december 2025
Read More
Life

Zien: Man vermomt zich als zijn overleden moeder, pakt jarenlang pensioen (Video)

By SGXL Redactie
26 november 2025
Read More
Youtube-misdaadverslaggever Mark Schilt wanneer hij oplichter probeert te ontmaskeren
Life

Youtube-misdaadverslaggever aangevallen wanneer hij oplichter probeert te ontmaskeren

By thalena
22 november 2025
Read More
Miss Nederland scheurt uit haar jurk tijdens Miss Universe-verkiezingen 2025 (
Life

Miss Nederland scheurt uit haar jurk tijdens Miss Universe-verkiezingen 2025 (beelden)

By thalena
21 november 2025
Read More
vreemdgaande vriend
Life

Dame lokt vreemdgaande vriend op epische wijze in de val

By SGXL Redactie
20 november 2025
Read More
Meest emphatieloze gast ooit dumpt dame nadat ze niet snel genoeg reageert na crematie van haar opa
Life

Meest emphatieloze gast ooit dumpt dame nadat ze niet snel genoeg reageert na crematie van haar opa

By thalena
19 november 2025
Read More
  • Over ons
  • Privacy policy
  • Notice and takedown
  • Adverteren
  • Contact
  • Boekingen
  • Disclaimer

                      Copyright @ 2025 SGXL Alle rechten voorbehouden

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?