Het leek een simpele Marktplaatsdeal: een gratis Marktplaats strandstoel ophalen. Toch liep het volledig uit de hand. De aanbieder bood vriendelijk aan om de stoel, die een beetje onder het saharazand zat, gratis weg te geven. De koper leek eerst enthousiast, maar stelde al snel veel eisen en begon te vitten op de ophaaltijden.
Communicatie ontspoort al snel
De aanbieder gaf duidelijk aan dat hij van maandag tot en met vrijdag tussen 15:00 en 19:00 thuis is. Maar dat kwam de potentiële koper niet uit. “Rare tijd, veel mensen hebben dan een baan,” schreef hij, om vervolgens geïrriteerd te vragen waarom afspreken na 19:00 niet kon. Toen de verkoper vriendelijk uitlegde dat hij na die tijd geen afspraken maakt, werd de toon al snel dwingend en onvriendelijk. De Marktplaats strandstoel bleef daardoor staan.
Gratis, maar niet zonder respect
Ondanks dat het ging om een gratis product, leek de koper te vergeten dat beleefdheid nog steeds telt. De verkoper besloot uiteindelijk om de Marktplaats strandstoel aan een ander te geven: “Ik vind dit niet zo’n prettige manier van communiceren. Sorry, maar ik geef de stoel weg aan een ander.” Een goed voorbeeld dat zelfs bij gratis spullen de toon het verschil maakt
Geïntesseerde kan gratis Marktplaats-strandstoel vergeten:




Check ook: