Online reviews zijn vaak bedoeld om anderen te helpen bij het maken van keuzes. Maar soms lijkt het alsof mensen die een recensie achterlaten, zelf een beetje hulp nodig hebben. Het internet staat namelijk vol met pareltjes van beoordelingen die zo absurd zijn dat je je afvraagt of de schrijver niet stiekem een grap aan het uithalen was.
Tekst loopt verder onder de video
Van stinkende boeken tot lege koelkasten
Neem bijvoorbeeld iemand die enthousiast een boek kocht. Mooie foto’s, leuke teksten – maar helaas… het boek stonk zó erg dat het meteen op het balkon belandde. Of die persoon die een gloednieuwe koelkast bestelde en teleurgesteld meldde dat het apparaat wel werkte, maar “helemaal leeg was bij levering”. Tja, boodschappen moet je nog steeds zelf doen.
Hotels, bedden en ongemakkelijke details
Hotels krijgen er ook flink van langs. Zo schreef een gast doodleuk dat de bedden niet alleen lekker slapen, maar ook voor andere activiteiten “heel geschikt” waren. Anderen klagen weer over de kleinste dingen: van bezorgers die “geniet ervan, bro” zeggen, tot een ober die liever bij een tafel vol dames ging zitten dan bij de rest van de gasten.
Klaagzangen en frustraties
En dan zijn er nog de échte klaagzangen. Zoals iemand die een winkel de schuld gaf van het uitdelen van zadelovertrekken, waardoor hij zijn fiets niet meer terug kon vinden. Of de man die zijn televisie “vreselijk lelijk” noemde, tenzij je er pal voor zat. Zijn conclusie? De hele wereld is door en door verrot.
Waarom we dit zo leuk vinden
Juist de over-the-top toon en onbedoelde humor maken deze reviews goud. Soms is het pure frustratie, soms gewoon domme pech, maar het levert altijd een glimlach op. Het laat zien dat online reviews niet alleen nuttig zijn, maar ook een bron van eindeloze vermaak.
Dus, mocht je de volgende keer een slechte ervaring hebben, denk er even over na: misschien schrijf je wel de volgende legendarische review die het internet rondgaat!
1

2

3

4

5

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Check ook: