Klantenservice krijgt vaak de volle laag wanneer iets niet helemaal gaat zoals gepland. Van kapotte paraplu’s tot lege schappen: op Facebook vinden veel klanten hun digitale klaagmuur. Soms zijn de berichten zo overdreven of komisch verwoord, dat je er eigenlijk alleen maar om kunt lachen.
Klanten met een scherpe pen
Neem bijvoorbeeld de klant die bij HEMA klaagde dat de paraplu niet openklapte: “Wij zijn zeiknat geworden, graag reactie.” Kort maar krachtig – en vooral heel beeldend. Of de persoon die bij Big Bazar niet alleen het assortiment katten speeltjes bekritiseerde, maar ook de piercings en tattoos van de kassamedewerker. Het eindigde met de legendarische zin: “Ik vind het Big BIZAR.”
Dan is er Anja Kip, die Action een vriendelijk bericht stuurde om te melden hoe heerlijk de hoeslakens lagen. Geen klacht, maar een onverwacht grappig compliment dat in de wirwar van klachten extra opviel.
Andere hoogtepunten zijn de boze klant bij Kruidvat die voor niets naar de winkel reed omdat de aanbieding al was uitverkocht (“Voor de kat z’n kut helemaal naar de stad geskeelerd”), en de ouder die De Tuunte vroeg of ze toevallig een gele pop met één oog en een brullend geluid hadden gevonden.
En wat te denken van de hamsterkooi van Pets Place, waar het molentje zo stroef liep dat de hamster geen hobby meer had? Of de avocado’s van Albert Heijn die volgens een klant “keihard waren en prima om iemands schedel mee kapot te slaan.”
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Verrassend creatief
Of ze nu boos, verdrietig of juist enthousiast zijn: deze berichten laten zien dat klanten op Facebook vaak verrassend creatief uit de hoek komen. Voor de bedrijven soms een hoofdpijndossier, maar voor ons als buitenstaanders vooral een bron van onbetaalbare humor.
Check ook: