Humor

Restaurant-eigenaar kan zich niet inhouden na negatieve review en slaat keihard terug

Beeld: embed jezuswatslecht

Een negatieve review kan een restaurant soms hard raken en voor de eigenaar van een restaurant soms lastig te verkroppen. Nadat ene Vivian een teleurgestelde recensie achterliet over haar ervaring, kon de eigenaar zich dan ook niet inhouden en besloot terug te slaan met een vlijmscherpe reactie.

Vivian’s review

Vivian  klaagde over de hoge prijzen en de kwaliteit van het eten. Ze vond € 10 voor een portie poffertjes, die uit de magnetron kwamen, en € 9,50 voor een kopje champignonsoep behoorlijk overdreven. De extra kosten voor een beetje brood maakten de ervaring er niet beter op. Volgens haar was de prijs-kwaliteitverhouding volledig zoek.

De reactie van de restaurant-eigenaar: humor als wapen

De eigenaar besloot om de review niet zomaar te laten staan. Hij begon zijn antwoord met een sarcastische toon, waarbij hij Vivian bedankte voor haar uitgebreide review. Hij beschreef haar als een “volumineuze, bourgondische vrouw” die zich misschien een beetje ongemakkelijk voelde tussen de hippe mensen op het terras. Met een speelse toon gaf hij aan dat haar opmerkingen over de portiegrootte en prijzen waarschijnlijk kwamen doordat ze gewend was aan all-you-can-eat buffetten.

Deze reactie laat zien dat humor en een beetje zelfspot soms de beste manier zijn om met kritiek om te gaan. Door op een luchtige manier terug te slaan, wist de eigenaar van SAUS – Aan ’t water niet alleen de situatie te ontzenuwen, maar ook de aandacht te trekken van anderen. Wie weet, misschien trekt dit wel meer klanten aan die benieuwd zijn naar de sfeer en het eten in dit unieke restaurant.

Beeld: embed jezuswatslecht

Check ook:

Achterhoeker gaat los in reviews nadat hij verplicht Engels moet praten in Amsterdams restaurant

Copyright © 2022 SGXL Alle rechten voorbehouden

Mobiele versie afsluiten