Weer 17 klagende Karens op het internet waar je kromme tenen van krijgt

By thalena
2 Min Read
Beeld: Jezuswatslecht

Het internet staat vol met mensen die hun frustraties delen, maar er is een bepaald soort criticus dat altijd nét een stapje verder gaat: de Karens. Hun klachten zijn vaak zo overdreven dat je je afvraagt of ze wel in dezelfde werkelijkheid leven als de rest van ons. 

Klagende Karens

Een perfect voorbeeld is een bezoekster bij De Beren die precies wist hoe ze haar ongenoegen moest etaleren. Ze kwam binnen voor een eenvoudige lunch, bestelde koffie en twee keer een 12-uurtje, maar toen de koffie pas twintig minuten later arriveerde—én ook nog verkeerd—was de toon gezet. Toen om 14:10 haar lunch nog steeds niet op tafel stond, vertrok ze boos zonder te eten. De conclusie van deze typische Karen: een “ongastvrije bende” waar ze nooit meer terugkeert. Het soort reactie dat perfect past in de galerij van Karens die elke kleine tegenvaller opblazen tot een persoonlijke tragedie.

Het drama van een pizza

Alsof dat nog niet genoeg was, diende de volgende in het rijtje Karens zich aan: Kitty, die één ster gaf omdat haar gedeelde pizza in een onverwacht aantal stukken was gesneden. Volgens haar was dit een “absolute aanfluiting”, want ze moest zelf één stuk nog eens doormidden scheuren. Dat dit probleem in een seconde op te lossen was, maakte blijkbaar niets uit. Zelfs een gratis mandje stokbrood—iets wat de meeste gasten als vriendelijke geste zouden beschouwen—kon haar humeur niet verzachten. Ze vroeg zich zelfs af “wie er in godsnaam brood bij pizza eet”. Het soort uitspraak dat duidelijk maakt dat sommige Karens vooral op zoek zijn naar een reden om te klagen, zelfs als er al een vorm van compensatie wordt aangeboden. Voor haar was alleen een gratis wijntje voldoende geweest, en zo niet, dan is het meteen reden voor een vernietigende recensie.

Beeld: Embed Jezuswatslecht

Check ook:


Share This Article
Mobiele versie afsluiten