Wat begint als een normale klacht — een kapotte borstel van een stofzuiger na zes maanden — verandert al snel in een gesprek waarin frustratie en sarcasme om de beurt de boventoon voeren. De klant probeert alleen maar hulp te krijgen, maar krijgt eerst te maken met een virtuele assistent, daarna automatische berichten en uiteindelijk een medewerker die hem om een foto vraagt… van een onderdeel dat al in de prullenbak ligt. De toon wordt scherper, de reacties vertraagd, en het geduld raakt zichtbaar op.
Tekst loopt verder onder de video
Samsung klantenservice escaleert met fastfood-vergelijkingen
Wanneer blijkt dat de klant een volledig account moet aanmaken om überhaupt een reparatie te mogen aanvragen, gaat het gesprek een komische maar ongemakkelijke kant op. De klant laat duidelijk merken dat hij geen “voordelen en acties” wil, maar gewoon een werkende stofzuiger. De bekende analogie valt: “Als jij een Big Mac-menu bestelt en je krijgt een McFlurry, ben je toch ook teleurgesteld?” Toch blijft de medewerker beleefd, al lijken de reacties steeds meer naast de kern van de klacht te vallen — wat de spanning verder voedt.
Een onverwacht einde met kerstgroeten
Alsof het gesprek niet al vreemd genoeg was, eindigt het geheel in een verrassend vriendelijke maar ronduit bizarre uitwisseling van kerstwensen. De medewerker hoopt op een “oranje kerstboom”, de klant wenst haar “de juiste kleur” toe, en ondanks alle irritatie vliegt het sarcasme nog één keer over en weer. Wat begon als een verzoek om hulp, eindigt als een van de meest surrealistische klantenservice-dialogen die je ooit zult lezen.
Check ook:
