Als je een eigen zaak hebt, kan je heel wat leren uit de feedback die jouw klanten je geven. Je kan ze hierdoor beter van dienst zijn. Maar er zijn ook klanten die feedback geven die nergens op slaat. Zoals onze Geertje, die een domme online recensie schreef. Gelukkig wist de eigenaar van de zaak er wel raad mee.
Online recensie
De gemakkelijke toegang tot het internet heeft de manier waarop mensen tegenwoordig bijna alles kopen radicaal veranderd. Van producten tot diensten, het is zeldzaam om blindelings een aankoopbeslissing te nemen zonder verschillende online reviews te lezen. In 2016 las 90% van de shoppers ten minste één online recensie voordat ze besloten een bedrijf te bezoeken. Nog belangrijker, 94% van de shoppers meldde dat een negatieve review hen heeft overtuigd om een bezoek aan een bedrijf te vermijden. Dit betekent dat, ongeacht de branche, een positieve online aanwezigheid verschillende belangrijke voordelen biedt.
All you can eat
Geertje kocht Peking Eend bij een zekere restaurant Chung in Rotterdam. Zij is gewend om normaliter bij andere doorsnee restaurants een kilo bami of nasi bij te krijgen. Bij restaurant Chung kreeg ze dat niet, dus hij had reden genoeg om een lange recensie online te schrijven. De eigenaar van het restaurant is echter niet op zijn mondje gevallen en geeft een even lange antwoord, waar het voor Geertje zeker niet moeilijk zal zijn om er de boodschap uit te halen: voortaan maar naar een All You Can-Eat restaurant.