Connect with us

Hi, what are you looking for?

Gadgets

Porsche heeft een eenmalige Cayenne cabrio gemaakt

Porsche Cayenne cabrio

Porsche viert het 20-jarig jubileum van zijn ‘game changing’ SUV op een speciale manier. Het bedrijf heeft namelijk een Porsche Cayenne cabrio op de markt gebracht. En we gokken dat deze nooit op de markt gebracht zal gaan worden…

De Coupé

Porsche onthult dat drie andere varianten in overweging werden genomen kort nadat de eerste generatie Cayenne in 2002 werd gelanceerd. De Coupé (die we nu krijgen), een SUV met lange wielbasis met een verlenging van 20 cm met een derde zitrij (die we niet hebben), en dit: een 4,8 m lange cabriolet “werd niet meteen weggegooid, maar is daadwerkelijk gebouwd.” De enige overlevende woont nu thuis bij zijn ouders – opgeslagen in het Porsche Museum.

Geen straatauto

Porsche zegt dat het niet echt een straatauto is, maar wat het een ‘pakketfunctiemodel’ noemt. Het heeft niet de lichaamsverbeterende maatregelen die cabrio’s gewoonlijk krijgen, dus het is niet zo veilig of stabiel om te rijden. In feite wordt het overal per vrachtwagen vervoerd. Het gaat niet om hoe hij rijdt (aangezien het een Porsche is, is het onwaarschijnlijk dat het een echte gelei is), maar of hij vier verschillende vakjes aankruist: is het comfortabel voor iedereen erin, is het praktisch om twee langere deuren te hebben, de softtop kan overal worden geplaatst en snel worden teruggevouwen, en wat moet de ontwerpbehandeling van de achterkant zijn.

Winstgevendheidsprognose niet bijzonder optimistisch

“In 2002 was er nog onenigheid over de laatste kwestie,” legde Porsche uit, “en er werden twee verschillende achterwielen ontworpen voor het model met pakketfunctie.” generatie Targa 911. Het systeem voert het ontwerp van de achterkant en het onderhoud van het dakmechanisme uit. Porsche lijkt een ander begrip te hebben van menselijke activiteit, omdat het nog nooit zo zeker is geweest dat de Cayenne-cabriolet zal verkopen. “De winstgevendheidsprognose is niet bijzonder optimistisch en er zijn nog steeds twijfels of de auto net zo aantrekkelijk zal zijn als een Porsche”, aldus het bedrijf. Michael Mauer, designdirecteur van Porsche, voegde eraan toe: “De carrosserie van een SUV is altijd groot en zwaar. Je combineert het met een kleine bovenste helft en zaagt dan het dak eraf – het creëert een heel vreemde vorm.”

Bron & Beeld: topgear.com

You May Also Like