Baby’s kunnen een hele klus zijn voor moeders. En als je toevallig met een baby reist, kan het een nog hardere ervaring zijn. De lange wachtrijen voor de douane, de vereiste specifieke wettelijke documenten, een oneindig aantal wachttijden en ontelbare reisbenodigdheden kunnen gemakkelijk zwaar op iemands gemoed drukken. Zozeer zelfs dat reizigers vaak iets vergeten. Tenzij je natuurlijk een efficiënte planner hebt die dat werk speciaal voor jou doet. Hoewel dat misschien wishful thinking is, zegt het veel over hoe stressvol vliegreizen kunnen worden. Dit is waarschijnlijk de reden waarom passagiers hun vlucht missen of hun spullen op de luchthaven vergeten terwijl ze aan boord van hun vliegtuig gaan. Eén passagier vergat echter iets dat nogal bizar overkwam. Geloof ons als we dit zeggen, maar een dame vergat haar baby in de terminal en ging aan boord van de vlucht!!! Ja, dat heb je goed gelezen!
Baby vergeten
Het leek een gewone dag voor een vliegtuig van Saudi Arabian Airlines dat van Jeddah naar Kuala Lumpur in Maleisië vloog. De Saoedi-Arabische vlucht SV832 was net opgestegen en vloog rustig door de lucht toen ze schokkend nieuws kregen. Een gehaaide Saoedi-Arabische moeder benaderde de piloot met het verzoek om om te keren. Ja, ze wilde dat het ‘vliegtuig’ zou omkeren. Ze zei dat ze haar baby was vergeten in de luchthaventerminal en weigerde verder te reizen. De piloot was duidelijk verrast. Maar toen hij de wanhoop van de moeder zag, belde hij snel naar de verkeerstoren op de internationale luchthaven King Abdul Aziz in Jeddah. De piloot sprak met de operator en vroeg of ze het vliegtuig konden omkeren en terugkomen. Nadat hij de nodige vluchtgegevens had genoteerd, vroeg de verkeersleider aan de piloot waarom hij dat deed. De piloot antwoordde toen dat een passagier haar baby in de terminal was vergeten en weigerde verder te reizen. De operator vroeg vervolgens bij een collega na welk protocol in deze situatie moet worden gevolgd; als er al een protocol was. Hierop heeft het ATC-personeel nogmaals bij de piloot geïnformeerd en hem gevraagd de reden te herbevestigen, omdat zij moeilijk konden geloven wat zij eerst hoorden!
Terug
De piloot bevestigde opnieuw dat de vrouwelijke passagier hem verzocht terug te keren omdat zij haar baby in de terminal had achtergelaten. Nadat hij de reden opnieuw had bevestigd, gaf de operator de piloot een teken dat hij kon omkeren en terugkeren naar de luchthaven van Jeddah, waarbij hij tevens opmerkte dat “dit nieuw voor ons was”! Er zijn ook andere gevallen geweest waarin ouders hun kinderen op het vliegveld of thuis waren vergeten. Hoewel we niet weten hoe die verhalen afliepen, zijn we blij dat dit verhaal een goede afloop had. Wat nog hartverwarmender is in dit verhaal, is hoe het personeel van de Saoedi-Arabische luchtvaartmaatschappij, inclusief de piloot en de ATC-operator, bereid was om een paar vertragingen door te voeren om de moeder tegemoet te komen. In deze tijden, waarin luchtvaartmaatschappijen een strikt tijdschema volgen en vertragingen vermijden die hun reputatie zouden kunnen schaden, is het inderdaad geruststellend om een luchtvaartmaatschappij te vinden die bereid is een stapje extra te doen voor haar passagiers. De moeder was opgelucht en blij om met haar baby te worden herenigd. Hoewel we geen details hebben over hoe of wat haar ertoe bracht haar baby in de terminal te vergeten, zijn we blij dat alles goed is afgelopen voor ieders opluchting!
Check ook: Vader verliest voogdij nadat hij Alexa laten babysitten terwijl hij in de kroeg zit
Bron: momjunction.com
Beeld: Pexels