Het leven van een pakketbezorger gaat niet altijd over rozen, dat weten we allemaal. De druk om pakketjes op tijd af te leveren en de frustratie van klanten die niet thuis zijn, kunnen behoorlijk zwaar wegen. Een recent incident illustreert dit maar al te goed. Deze PostNL-bezorger had er helemaal genoeg van toen er wéér eens mensen niet thuis waren, en ging even flink door het lint. Helaas werd dit met de deurbelcamera opgenomen en kan hij nu waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe baan.
Gefrustreerde bezorger
Na een vruchteloze bezorgpoging, waarbij de zoveeelste klant niet thuis bleek te zijn, barstte de gefrustreerde bezorger in woede uit. “Ben je nu serieus gewoon niet thuis, met zo’n *** troep?” schreeuwde hij terwijl hij het pakketje kwaad op de grond smeet. Een weinig professionele reactie, om het zacht uit te drukken. Tegenwoordig zijn veel huizen echter uitgerust met een deurbelcamera had geïnstalleerd, waardoor de klant kon meekijken, alles opnam, en de beelden vervolgens op social media kwakte.
Hoge werkdruk
Het incident werpt ook een licht op een ander probleem binnen de bezorgsector. Veel pakketbezorgers, die vaak als zelfstandige werken, worden niet betaald voor pakketjes die niet kunnen worden afgeleverd omdat de bewoner niet thuis is. De hoge werkdruk leidt tot frustratie en financiële problemen voor de bezorgers, die vaak gedwongen zijn om pakketjes bij buren af te leveren om toch nog iets te verdienen.
‘Not done!’
Veel mensen op X hebben dan ook weinig begrip voor de reactie op de beelden van de PostNL-klantenservice zelf, dat weinig moeite doet om het voor hun eigen bezorger op te nemen en hem direct voor de bus gooit. Zo reageert ene Tim: “Net alsof de bezorgers ook maar mensen zijn die wel eens gefrustreerd reageren. En dan zo nog reageren terwijl jullie collega te kakken wordt gezet en online wordt gesmeten. Not done.”
Check het fragment met de gefrustreerde PostNL-bezorger en reacties online hier: