Advertenties op Facebook, YouTube etc. zijn niet nieuw voor ons, maar op Netflix konden we reclamevrij kijken. Tot nu toe. Ook de populaire streamingdienst heeft bekend gemaakt te gaan beginnen met commercials.
Advertenties op Netflix
Netflix was jaren tegen het idee om advertenties te introduceren, maar abonnees een maandelijks een vast bedrag te laten betalen, maar het lijkt na een moeizame start in 2022 van gedachten te zijn veranderd. Netflix verloor bijvoorbeeld 200.000 abonnees in het eerste kwartaal van 2022 en de omzetgroei vertraagde in dezelfde periode aanzienlijk. Dat zou de druppel kunnen zijn die de emmer deed overlopen en het bedrijf dwong om goedkopere abonnementen te introduceren. Aangezien Netflix ook hard optreedt tegen het delen van wachtwoorden, kunnen de advertenties niet alleen helpen om abonnees terug te winnen, maar zelfs om nieuwe aan te trekken.

Officieel
Ted Sarandos, co-CEO van Netflix deed de belangrijke mededeling op het Cannes Festival. “We hebben een hele tijd een flinke groep links laten liggen. Mensen die zeggen: ‘Netflix is te duur voor mij en reclames maken mij niet uit.’ We gaan nu zo’n abonnement met advertenties toevoegen. De gebruikers van de huidige abonnementen gaan daar niets van merken. Daar worden geen advertenties aan toegevoegd.”

Bron: want.nl
