Een man komt na een lange werkdag thuis en vraagt aan zijn vrouw:
“Wat eten we vanavond?”
Zijn vrouw zucht en zegt:
“Niet veel. De koelkast is leeg en ik heb niks in huis gehaald.”
“Dan gaan we toch lekker escargots eten in een restaurant?” stelt de man voor.
“Veel te duur,” antwoordt zijn vrouw. “Ga jij maar naar de supermarkt en haal een blikje slakken. Dan maak ik ze hier wel klaar.”
De man gaat braaf op pad en koopt een zakje met twaalf escargots. Hij stopt ze in zijn binnenzak en loopt richting huis.
Onderweg komt hij een oude vriend tegen.
“Eentje dan?”
Dat ene biertje worden er drie.
Even verderop komt hij nóg een bekende tegen.
“Kom, nog eentje!”
Voor hij het weet is het diep in de nacht en strompelt hij om kwart over twee met een flinke slok op naar huis.
Bij de voordeur krijgt hij de sleutel niet meer in het slot. De sleutelbos glipt uit zijn handen. Als hij voorover buigt om hem op te rapen, vallen ook alle slakken uit zijn jaszak en kruipen alle kanten op.
Hij ziet geen andere oplossing en belt aan.
Zijn vrouw doet woedend de deur open.
“Waar heb jij in hemelsnaam gezeten? Ik zit hier al uren op je te wachten!”
De man kijkt naar de slakken op de stoep, zucht diep en roept:
“Kom op jongens… nog een paar meter… we zijn er bijna!”
Check ook:
