Op het Muntplein in Amsterdam staat een man met een grote bos bloemen.
Telkens als er een tram aankomt, loopt hij naar voren, geeft een kus op de voorruit en gooit een paar bloemen naar binnen.
Tram 26 rijdt voorbij: kus op de voorruit, bloemen naar binnen.
Even later tram 25: kus op de voorruit, bloemen naar binnen.
Daarna tram 16: kus op de voorruit, bloemen naar binnen.
Een voorbijganger kijkt het tafereel een tijdje verbaasd aan en besluit uiteindelijk te vragen:
“Zeg meneer, waarom doet u dat eigenlijk bij elke tram?”
De man glimlacht en antwoordt:
“Gisteren is mijn schoonmoeder hier door een tram aangereden…”
“Wat verschrikkelijk!” zegt de voorbijganger.
“Ja,” zegt de man, terwijl hij opnieuw een bos bloemen pakt, “maar ik weet nog steeds niet welke chauffeur het geweest is.”
Check ook:
