Life

Luchtvaartmaatschappij Biedt Passagier $1.800 Aan Na Het Verliezen Van Haar Hond

Reizen met dieren kan voor de nodige stress zorgen. Maar wat Paula uit San Fransisco overkwam, wens je echt geen enkele eigenaar toe. In een recent opmerkelijk incident bood Delta Airlines de vrouw een vergoeding van $1.800,- (1.680 euro) aan nadat ze haar hond was kwijtgeraakt tijdens een vlucht. 

Visum geannuleerd

Paula Rodriguez nam in augustus een vlucht vanuit San Francisco naar de Dominicaanse Republiek met haar hond, Maia, voor een vakantie. Ze hadden een tussenstop op de luchthaven Hartsfield-Jackson Atlanta in Georgia. Bij de grenscontrole kreeg Rodriguez te horen dat haar toeristenvisum ‘niet aan de eisen voldeed’ en werd het vervolgens geannuleerd. Ze kreeg te horen dat ze naar huis moest terugkeren, maar de volgende beschikbare vlucht was pas de volgende ochtend. 

Nergens te vinden

Het personeel van de grenspatrouille bracht haar toen naar een detentiecentrum om de nacht door te brengen. Haar werd verteld dat ze de kans zou krijgen om haar hond terug te krijgen zodra ze terugkeerde naar de Dominicaanse Republiek vanwege de Amerikaanse regelgeving. Rodriguez vertelde aan 7NEWS: “Ik begon vragen te stellen over waar ze de nacht zou doorbrengen en vertelde hem dat ze veel stress had gehad tijdens de vlucht.” Delta beloofde om op Maia te letten terwijl ze op deportatie wachtte. Echter, toen het tijd was om de volgende dag naar huis te vliegen, kreeg Rodriguez te horen dat haar hond nergens te vinden was.

Rapport ingediend

Ze diende meteen een rapport in zodra ze landde in Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Haar moeder reisde naar Atlanta om Delta te helpen zoeken naar Maia. Ze doorzochten de luchthaven en opvangcentra in de stad, maar er was nog steeds geen teken van de hond, volgens de New York Post. Rodriguez vertelde aan Atlanta News First: “Ze is al meer dan 72 uur vermist op de grootste luchthaven in de Verenigde Staten. Zonder eten, zonder water, moet ze bang zijn.”

$1.800,- aan schadevergoeding

Delta Airlines nam toen contact op met Rodriguez en bood $1.800,- aan, wat haar advocaat een ‘belediging’ heeft genoemd. Delta heeft in een verklaring gezegd dat haar gebaar van $1.800,- geen ‘aanbod van vergoeding’ is en erop heeft aangedrongen dat ze ‘begrip hebben getoond door vele acties, gebaren en communicatie met onze klant’. De luchtvaartmaatschappij verklaarde dat ze ‘diepbedroefd blijven’ over de kwestie.

Beloning en GoFundMe 

Rodriguez heeft zich tot sociale media gewend en heeft een beloning van $1.000,- (933 euro) uitgeloofd voor alle informatie over waar Maia zou kunnen zijn. Paula’s zus, Daniela Rodriguez, heeft ook een GoFundMe opgericht ‘met het oprechte doel om geld in te zamelen om de kosten te dekken om de beste beschikbare middelen te vinden om Maia te lokaliseren’. Ze schreef: “Nu worden we gedwongen om zelf actie te ondernemen. Deze verschrikkelijke situatie heeft mijn zus slapeloze nachten bezorgd, met constante paniekaanvallen en geen eetlust. Ik wil niet dat het erger met haar wordt. Daarom hebben we ons gewend tot de duizenden mensen die ons steun hebben betuigd sinds het verhaal in het nieuws verscheen. Maia en Paula hebben hoop nodig, wij allemaal. Hoop dat ze weer samen zullen zijn. Dit is een tijd voor mensen, vreemden, om samen te komen tegen alle kansen van een miljardenbedrijf dat geen verantwoordelijkheid neemt voor hun daden,” schreef Daniela. “We moeten actie ondernemen.”

Check ook: Appgesprek met buurman die woest is om blaffend oppashondje heeft verrassend einde

Bron: 9gag.com

Beeld: Instagram, Facebook & GoFundMe

Copyright © 2022 SGXL Alle rechten voorbehouden

Mobiele versie afsluiten