Dit weekend ontdekten ouders tot hun schrik dat een nieuwe Wicked-pop, gebaseerd op de aankomende musical met Ariana Grande, een ongepaste website linkte. Op de achterkant van de doos stond een URL die, in plaats van details over de magische wereld van heksen, leidde naar een expliciete site die absoluut niet bedoeld was voor kinderen. Dit onverwachte drukfoutje veroorzaakte ongemakkelijke situaties voor ouders die dachten hun kinderen een veilig speeltje cadeau te doen, maar werden geconfronteerd met een heel ander soort inhoud.
Verkeerde website achter wicked-pop
Op het pakje van de nieuwe Wicked-pop stond een website vermeld die op het eerste gezicht klonk als de officiële pagina van de aankomende film. Helaas bleek deze link niet naar de echte filmwebsite te leiden, maar naar een expliciete site die ongeschikt is voor jonge kijkers. De werkelijke website van de film is universalpictures.co.uk/micro/wicked, een totaal andere URL dan wat er op de verpakking stond: wicked.com. Deze vergissing leidde ongetwijfeld tot verwarring en ongemakkelijke situaties bij ouders die dachten hun kinderen naar betrouwbare informatie over de film te kunnen sturen.
Snelle excuses
Mattel, de producent van de wicked-pop, reageerde snel en bood zijn excuses aan voor de “vervelende vergissing” op de verpakking. Een woordvoerder benadrukte dat het bedrijf spijt heeft van de fout en direct maatregelen neemt om de correcte URLS toe te voegen. Ouders die de pop al hebben gekocht, kregen het advies om de link onzichtbaar te maken of het doosje weg te doen om verdere ongemakken te voorkomen.
Kwaad al geschiedt
De foutieve wicked-pop items zijn inmiddels te vinden op platforms zoals eBay, waar ze soms voor prijzen van meer dan duizend euro worden aangeboden. Ondanks de vergissing lijkt deze misstep een onverwachte waarde te hebben gekregen als verzamelobject. Helaas profiteert Mattel zelf niet van deze situatie, aangezien het bedrijf geen winst maakt van de verhoogde vraag naar deze specifieke poppen.
Items teruggehaald
Mattel heeft meteen de items teruggehaald en zal binnenkort de juiste versie uitbrengen, zonder de ongepaste link. Cynthia Erivo en Ariana Grande, die de hoofdrollen spelen, hadden geen idee dat hun promotie van ‘Wicked’ op deze manier zou beginnen. Desondanks is het voor hen een ongewone start van de filmcampagne.
Is @Mattel @Target @Walmart gonna do something about this!?
— @Alert (@AlertFlip) November 10, 2024
You put a PORN WEBSITE ON CHILDRENS TOYS. https://t.co/8M05wAMMBH
Are you freaking kidding me!?!!!? pic.twitter.com/wScrLdj5oH
Check ook: