In de wereld van social media is er altijd wel iets gaande. Deze keer is het de beurt aan Gerda, een gefrustreerde vrouw die haar hart luchtte op het Facebook-timeline van Chauffeurs Nederland. Wat begon als een serieuze klaagzang, ontaardde al snel in een hilarische online komedie, met niemand minder dan Mark Rutte himself van de ‘Klantenservice’ in de hoofdrol.
Post
Het begon allemaal met Gerda’s emotioneel geladen post: “Gisteren brief gehad, me man is ontslagen, drie keer raden wie ze baan heeft overgenomen?????? Juist ja, een pool. En me zoon is vorige week door uitzendburo gebeld, wat denk je, er waren geen uren meer. Hoor ik net dat er deze week Syrische mensen zijn begonnen, lekker goedkoop dus. Hoe lang gaan we het nog pikken dat de buitenlanders onze banen afpakken en wat gaan we hieraan doen?”
Mark Rutte
Het duurde niet lang voordat de (fake) klantenservice van Chauffeurs Nederland, die zichzelf voor de gelegenheid “Mark Rutte” noemde, besloot om Gerda van repliek te dienen: “Gerda, mijn beeldscherm verdraagt jouw laaggeletterdheid niet. Het is wel overduidelijk dat je een inburgerings- en integratiecursus voor nieuwkomers nodig hebt. Neem daarvoor contact op met de Rijksoverheid/COA. Met vriendelijke groet, Mark Rutte.” Gerda, onverstoorbaar, antwoordde: “Hoezo, ik ben geen asielzoeker hoor, ben gewoon hier geboren. Hahaha, jij Mark Rutte, moet ik zeker geloven met die leugenaar wil ik niks te maken hebben!” Het lijkt erop dat Gerda per ongeluk de grappigste Facebook-thread van het jaar heeft gecreëerd. Soms is humor het beste antwoord, zelfs in de meest verhitte discussies op social media. En wie weet, misschien heeft Mark Rutte stiekem wel een toekomst in de comedy-scene!