Films & Series

Kijkers massaal los bij tv-terugkeer Te Land, ter zee en in de lucht: ‘Wát een deceptie!’

Beeld: RTL

Het programma Te Land, ter zee en in de lucht is voor het eerst sinds 2011 weer op televisie. Het was jaren geleden een kijkcijferhit en dat is het nu weer. Er hebben namelijk 1,2 miljoen mensen keken naar de eerste uitzending. Er is ook veel kritiek op het programma, op onder andere het platform X wordt veelal kritiek geuit.

Veel kritiek op Te Land, ter zee en in de lucht

De presentatie van het populaire programma is in handen van Gerard Joling en Ruben Nicolai. Gerard heeft het eerder gepresenteerd en voor Ruben Nicolai is dit de eerste keer. Kijkers zijn er het over eens, het is leuk dat het weer terug is, maar er is ook kritiek. Dit heeft vooral te maken met de reclames van de Nationale Postcode Loterij tijdens het programma.

Tina Nijkamp, die zich dagelijks bezighoudt met kijkcijfers, vindt ook dat er teveel reclame is. Ze deelt op Instagram: “Er zat een reclameblok voor de show en er waren maar liefst twee onderbrekingen ín het programma, aldus Tina. “Gelukkig geen Johan Vlemmix in beeld, helaas wel Quinty Trustfull die voor de Postcode Loterij geld ging uitdelen in Nederland. Nog meer reclame.” Ook vindt ze dat er te weinig publiek is bij het programma: ” “Weinig publiek waardoor Gerard Joling constant heel alleen in shot zat. Voelde awkward. Ook omdat Gerard JUIST man van publiek is.””

Bron: RTL

Kijkers hun irritatie op X

Op het platform X deelt een kijker: “Heel leuk weer, maar wat een deceptie die postcodeloterij tussendoor.” Iemand anders vindt dat programma een reclameshow is: “Ik vind dat het programma meer weg heeft van een Postcode-reclameshow.” Een andere naam voor het programma zou volgens een kijker niet misstaan: “Promotie Postcodeloterij en reclame, reclame.” Kijkers zijn echt geïrriteerd vanwege alle reclame: “Waarom deze loterijzooi? Haalt totaal de vaart uit het programma!”.

Check ook:

Copyright © 2022 SGXL Alle rechten voorbehouden

Mobiele versie afsluiten