Ach, de dappere wereld van de sociale media-influencers. Waar menig kind droomt van astronaut, dokter of leraar worden, zetten sommigen hun zinnen op de eeuwige roem van het omver duwen van een toren keukenrollen in een supermarkt. Het is immers 2023, en waarom zou je nog naar Mars willen vliegen als je ook een keukenrol-toren kan omverduwen en daar de held van Zoetermeer voor kan zijn?
Keukenrollen
Dus daar ging onze heldhaftige grapjas, gewapend met niets meer dan zijn smartphone en een overdosis aan zelfvertrouwen, het slagveld van de Albert Heijn in. Alsof het zijn roeping was, naderde hij met sluwe voetstappen de onschuldige toren van keukenrollen, die nietsvermoedend stond te wachten op klanten die daadwerkelijk hun handen wilden drogen. Met een triomfantelijke beweging, alsof hij de laatste slag in een epische film uitdeelde, sloeg onze grapjas toe. De keukenrollen? Die hadden het nakijken. En terwijl ze een voor een naar de grond tuimelden, in een droevige regen van wit papier, was het enige wat in de lucht hing, de geur van… misplaatst zelfvertrouwen. En als klap op de vuurpijl, zijn briljante idee: Indien de zaak reageert op die video, gaat hij een uur gratis schoonmaakwerk voor hen doen. Nou, als dat geen nobel aanbod is! We wachten allemaal met ingehouden adem af of de grote AH reageert. Want wie wil nou niet dat deze ridder van de keukenrollen persoonlijk hun winkelvloer komt schoonmaken?