We weten het allemaal: bedrijven smeken tegenwoordig om een “eerlijke review”. Maar als je die eerlijkheid eenmaal geeft… dan kan het goed misgaan. Dat bewijst dit tuincentrum, waar een klant na twee mislukte plantjes zijn frustratie online gooide in de Google-reviews.
Tekst loopt verder onder de video
Twee keer pech 🍂🐛
De klant kocht in korte tijd twee planten. De eerste ging al na een paar dagen beschimmelen, de tweede zat – volgens de review – vol duizendpoten. Geen topcombo, dus besloot de klant het internet in te schakelen: “Ik koop hier geen planten meer.”
De eigenaar in de aanval 🚿🫢
En dáár ging het mis. In plaats van een beleefde reactie of een compensatie, besloot de eigenaar flink uit te halen. Zijn comeback onder de review?
“Die schimmel hebben ze waarschijnlijk van jou gekregen, ga eens een keer onder de douche!”
Ouch. Dat is dus níet het soort klantenservice waar je blij van wordt. Sterker nog, met zo’n reactie jaag je waarschijnlijk meer mensen weg dan die paar duizendpoten ooit zouden doen.
Moraal van het verhaal 🪴
Een beetje humor kan soms wonderen doen in de klantenservice, maar dit is misschien nét de verkeerde richting. Eén ding is zeker: deze reviewstrijd gaat voorlopig de boeken in als klassieker.
Check ook:
