Life

Deze goedkope Duitse winkel is een serieuze Action-concurrent

Beeld: Die Grenze

De grote winkelketen Action, die tot nu toe vrijwel de laagste prijzen had, heeft er een concurrent bij gekregen en een gevaarlijke ook. De Action-concurrent ‘Die Grenze’, verkoopt hun waar letterlijk tegen bodemprijzen omdat ze overschotten opkopen, die vaak van producenten van merkproducten afkomstig zijn en die in feite weggegooid, weggegeven of op de schroothoop gegooid worden.

Merkproducenten zijn boos

De Merkproducenten murmelen er wel over, want hun waardevol geachte producten worden nu veel minder dan de waarde ervan verkocht. Ze zouden de onverkoopbare peperdure kleding waarschijnlijk veel liever hebben verbrand dan het weg te geven of op te slaan, maar dat mag waarschijnlijk niet van de overheid. Bert Hesselink, voormalig groenteboer, heeft het gat in de markt gezien en opende de Action-concurrent Die Grenze, die veel goedkoper is dan de winkelketen Action, wat wel vermeldenswaard is. Big Bazar en OP=OP doen ook hun best, maar Die Grenze is nu het neusje van de (goedkope) zalm!

Beeld: YouTube

Action-concurrent Die Grenze gaat viraal in real-life

De Action-concurrent is nu verspreid over heel Nederland, wat we niet van andere winkelketens kunnen zeggen. Daarbij ligt de prijs van hun producten ver onder het marktgemiddelde, wat in een tijd van inflatie waar consumenten niet meer zoveel met hun geld kunnen kopen, in vergelijking met eerder, geweldig is. Er zijn consumenten die vóór de inflatoire periode gewoon naar een merkzaak toegingen en daar hun kleding aanschaften. Nu zijn er veel meer personen die ervoor kiezen om op het aanschaffen van kleding te besparen en dus voor Die Grenze gaan.

Rechtszaken tegen Action-concurrent Die Grenze

Action-concurrent Die Grenze heeft weleens een rechtszaak aan hun broek gekregen, maar hebben die altijd gewonnen, waaruit maar blijkt dat zij niets illegaals doen. De merkproducenten hadden ervoor kunnen kiezen om minder te produceren, zodat er weinig tot niets over kon blijven dat weggegooid moest worden, wat je bij hele dure producten toch zou verwachten. Maar ze zijn te hebzuchtig om dat te doen, omdat ze extreem veel winst maken op één kledingstuk. Maar nu komen hun dure spullen toch goedkoop op de markt.

Beeld: YouTube

Merkprijzen zijn Volksbedrog

En de merkproducenten zijn in feite gewoon ‘scammers’. Ze zijn gelijk aan normale goede kleermakers die een normale redelijke prijs kunnen vragen voor hun kunde. Maar eens heeft een rijke handelaar ergens in de wereld het lumineuze idee gehad om de prijs van hun product op te hangen aan de merknaam die zij eraan gegeven hebben. Dat mag misschien wel, want het is tenslotte de consument die zich voor de gek laat houden, maar het is toch volksbedrog.

Een einde aan Onechte producten?

Nu heeft een andere rijke slimmerd daar een antwoord op gevonden en verkoopt nu de producten die de merkproducenten aan de straatstenen niet kwijt kunnen; het overschot niet zomaar op de schroothoop kunnen gooien of verbranden omdat dat hen waarschijnlijk een ongezellig klinkend boetebedrag zou opleveren. Waarschijnlijk geven ze hun overschot nu, maar gewoon weg tegen wil en dank! Aan alles komt een eind, ook aan producenten die groot verdienen aan een ONecht product.

Check ook:

De Action krijgt serieuze concurrentie in Nederland (sgxl.nl)

Copyright © 2022 SGXL Alle rechten voorbehouden

Mobiele versie afsluiten