In een opmerkelijke en ongebruikelijke zet heeft een bedrijf besloten om zijn werknemers vier extra vrije dagen aan te bieden, met als expliciet doel het bevorderen van intiem genot en het verbeteren van de werk-privé balans.
Lelo
Ja we horen je al denken, en welk bedrijf zou dat in hemelsnaam doen? Wel, maak kennis met Lelo: “LELO is meer dan een toonaangevend luxe genotsmerk; het is een beweging die zelfzorg promoot en die gender, geaardheid, ras en leeftijd overstijgt. Sluit je bij ons aan en ontdek alle wonderen van je lichaam die leiden tot een vervuld, intiem leven.”
Verhoogde productiviteit
Het is belangrijk om op te merken dat er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs is dat aantoont dat regelmatige masturbatie direct leidt tot verhoogde productiviteit. Productiviteit kan afhangen van verschillende factoren, waaronder persoonlijke motivatie, levensstijl, en individuele doelen en verplichtingen. Masturbatie is een natuurlijk en gezond aspect van seksualiteit voor veel mensen, maar het verband tussen masturbatie en productiviteit is complex en kan sterk variëren van persoon tot persoon. Maar, volgens Cosmopolitan draait de ideologie van LELO om het verzilveren van de fysieke en mentale gezondheidsvoordelen van masturbatie.
Bij orgasmes komen endorfines en oxytocine vrij – hormonen die het geluk bevorderen. LELO gelooft dat de ‘zelfliefdedagen’ haar werknemers gelukkiger en minder gestrest zullen maken, wat uiteindelijk hun productiviteitsniveau zal verhogen.
Het bedrijf hoopt dat mensen met een “veergevoel” naar kantoor zullen terugkeren.