Negatieve reviews, ze horen erbij. De een haalt z’n schouders op, de ander pakt z’n toetsenbord en besluit: nu is het genoeg geweest. En precies daar ontstaan de parels die het internet zo mooi maken. Van subtiel sarcasme tot complete tekstuele meltdown, deze eigenaren laten zien dat klantvriendelijkheid soms gewoon even vakantie neemt.
Tekst loopt verder onder de video
Rooksignalen
Je kent het wel: iemand klaagt dat de winkel dicht is, terwijl er op alle platforms, in koeienletters en waarschijnlijk ook nog via rooksignalen stond dat ze met vakantie zijn. Een ander vindt één ster “wel genoeg uitleg”, waarop de eigenaar besluit te vragen of het misschien aan de persoonlijkheid van de reviewer ligt. En dan heb je nog de mensen die in shock zijn omdat ze “bro” genoemd worden — waarop het antwoord droog volgt dat het geen 1950 meer is.

Asociale klant
Ook mooi: iemand die klaagt over een paar olievlekken op zijn stuur en wordt teruggekaatst met “ik hoop dat u het heeft overleefd??”. Of de ondernemer die, na een tirade over “onvriendelijke service”, simpelweg besluit: liever één asociale klant kwijt dan rijk. Kortom — de klanten kwamen voor ruzie, maar gingen met een les in zelfbeheersing (of het gebrek daaraan).
Check ook: